About Me

My photo
RDM, Netherlands
Photography, art, poetry, philosophy, fashion, lifestyle. l'Existence que j'aime - the existence that I love.

Tired and inspired

This is an old poem of mine...
Just found it, thought I'd share it with you.
Sorry it's not in English.


Liefde, jij onbetrouwbare vreemdeling.
Waarom heb je de hoop opgegeven?
Laten we de tijd nemen
Als het moet, zal ik het terug draaien voor ons
Geef mij die krachtige handen
En ik verover er de wereld mee
Voor ons...

Liefde, jij grootse held.
Ik wilde een gedicht voor je schrijven.
Ik wilde de meest verzachtende woorden pakken en ze in je hoofd plaatsen.
Maar ik heb gefaald.
Ik heb koortsig gezocht over deze hele wereld
Maar geen woorden zijn het waard, geen woorden kunnen er tegenop.
Wat jij mij gegeven hebt kost zo veel meer.

Liefde, jij onschuldige redder.
Ik heb je nooit veracht
Het doet me pijn dat jij denkt van wel
Ik bewonder je dat jij de wereld ziet zoals ze is
Niet kijkend door een roze gloed
Onvergevend voor haar wreedheid

Laten we samen de wereld minachten
Wees niet bang, ik leid je er doorheen
Ik zal tegen haar metaforische schenen shoppen
En haar een trut noemen recht in haar gezicht
Want met jou erbij heb ik lef
Liefde, we kunnen het.
Samen.

1 comment: